.:: K Lierse SK ::.
 
 
 
 
 komma till fastare slutsatse Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
Labi1995



Geregistreerd op: 02 Nov 2018
Berichten: 412

BerichtGeplaatst: 03-07-2019 08:19:58 Reageren met citaatTerug naar boven

Varf?r l?pare skadas ?r en fr?ga som uppfattar mig n?stan hela tiden. Det ?r fantastiskt att s? enkelt en aktivitet kan orsaka s? m?nga problem f?r s? m?nga m?nniskor - till exempel rapporterar den vetenskapliga litteraturen Nike Air Max 1 Hombre skadorna fr?n 20-75% av Nike Air Max 95 Femme l?pare i studier som hittills har genomf?rts. I min str?van att b?ttre utbilda mig om ?mnet l?pskada best?mde jag mig f?r att acceptera min v?n, Dr. Mark Cucuzzellas erbjudande att g? ner till Sheperdstown, West Virginia i helgen f?r att delta i en 3 dagars konferens / kurs om f?rebyggande och behandlingsstrategier f?r att springa skador. K?r p? RunningClinic.ca, kursen ska vara en bra l?rande f?r mig, och min avsikt ?r att blogga om erfarenheten d?r och / eller efter att ha ?terv?nt hem. H?ll dig klar! Som en del av helgenh?ndelsen bjudde Mark mig ocks? att delta i ett offentligt forum som heter "The Re-Evolution of Running: Uppt?ck sm?rtfri r?relse f?r livet." Denna h?ndelse kommer att h?llas p? den bayerska innen i Sheperdstown, WV fredagen den 28 januari kl. 7.00-9.00. Som l?pare vill vi ofta Nike Air Max 90 Damen konkreta svartvita svar p? fr?gor om Nike Air Max Thea Mujer skom?nster, l?pform, tr?ningsmetoder och s? vidare. K?rs i en minimal sko g?r du mindre ben?gna att skada ?n att springa i en traditionellt vadderad, h?lhissad sko? G?r du snabbare om du byter till en midfoot-strejk? Kommer du p? kompressionhylsor f?r du dig att ?terh?mta sig snabbare efter en t?vling? Tyv?rr ?r svar p? fr?gor som dessa inte enkla, ofta f?r att det finns f?r m?nga konkurrerande variabler som g?r klara slutsatser sv?rt. Vidare kan ett svar p? en av dessa fr?gor inte g?lla f?r varje enskild person - m?nniskor ?r r?rliga och f?r?ndringar kommer att p?verka m?nniskor p? olika s?tt. En given sko kan vara bra f?r en person, men fruktansv?rd f?r en annan - det ?r verkligen sv?rt att s?ga vad resultatet blir med viss s?kerhet. Som ett exempel k?rde jag Manchester City Marathon i november Nike Air Max 90 Dam i en ganska minimal racingplan Nike Air Max 90 Femme Rose (Saucony Grid Typ A4). Mina ben led under loppet, och jag irriterade n?got i min v?nstra fot vilket orsakar mig lite problem f?r ungef?r en vecka efter?t. Den enkla och mest frestande slutsatsen var att skorna skulle skylla - jag hade en platta f?r en mycket l?ng och intensiv race, och det var fel val. Dock kunde den skyldige lika l?tt ha varit den sv?ra, kuperade kursen i kombination med det faktum att jag bara hade k?rt en intensiv, BQ-insatsmarathon en m?nad innan. Faktum ?r att jag, n?r jag l?ste min rapportsrapport fr?n samma t?vling ?ret innan, upplevde liknande benproblem i Saucony Fastwitch l?tta t?g, som ?r mycket mer vadderade och har en standardhisslift. Dessutom, n?gra veckor f?re Hartfordmarathon 2009, hade jag irriterat min fot p? till synes samma s?tt som Nike Air Vapormax Mujer jag gjorde i Manchester, s? Nike Air Max 90 Womens Pink kanske jag bara ?r k?nslig f?r att irritera vad jag tycker ?r min peroneus longus sena. S? vart l?mnar det mig? Det f?r mig att dra slutsatsen att jag inte har n?gon aning om hur jag skadade min fot, varf?r benen led, eller om skorna skulle skylla eller inte (eller hur mycket skuld jag skulle tillskriva dem). S?dan ?r sv?righeten att f?rs?ka hitta tydliga orsakssamband n?r det g?ller att springa skador och liknande. Ett s?tt att f? svar p? fr?gor som dessa ?r att v?nda sig till vetenskapliga experiment. Om vi ??kunde k?ra mer kontrollerade j?mf?relser och h?lla s? m?nga variabler konstanta som m?jligt, kanske vi kunde komma till fastare slutsatser. Detta ?r bra i teorin, men ?ven vetenskapen har sina begr?nsningar. L?t mig g? igenom ett hypotetiskt exempel. Anta att vi var intresserade av huruvida en Nike Air Max 90 Hombre viss sko skulle kunna uppmuntra Adidas Superstar Femme en fladare, mer midfoot fotstrejk (ett mycket stort m?l f?r m?nga m?nniskor idag och ett stort marknadsf?ringskrav f?r tillverkare). L?t oss ta de tv? skor jag n?mnde ovan, Saucony Fastwitch och Saucony Grid Type A4. B?da ?r v?ldigt l?tta, men de skiljer sig ?t i vissa grundl?ggande strukturella egenskaper. Fastwitch har en standardhisslyftning, medan Grid Type A4 har en mycket l?gre h?l (se bilder nedan). Vi kunde f? 20 personer att k?ra med en h?ghastighets kamera i varje sko, m?ta vinkeln mellan foten och marken f?r varje, och j?mf?ra resultaten mellan de tv? skof?rh?llandena.
Profiel bekijkenStuur privébericht
AidaPate



Geregistreerd op: 07 Jul 2019
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: 07-07-2019 18:54:51 Reageren met citaatTerug naar boven

I havent any word to appreciate https://awriter.org/grademiners-com-review/ this post.....Really i am impressed from this post....the person who create this post it was a great human..thanks for shared this with us.
Profiel bekijkenStuur privébericht
jiuer7845



Geregistreerd op: 30 Aug 2021
Berichten: 21

BerichtGeplaatst: 30-08-2021 04:59:59 Reageren met citaatTerug naar boven

Nike Air Jordan

Jordan Shoes

Jordans Shoes

Yeezy 350 V2

Adidas Yeezy

Yeezy

Yeezy 700

Yeezy

Nike Outlet

Yeezy Shoes

UNC Jordan 1

Jordan 13

Jordan AJ 1

Yeezy Foam Runner

Nike Outlet

Nike Outlet

AJ1

Yeezy Supply

Yeezy Zebra

Jordan 1 Low

Air Jordans

Pandora Charms

Adidas UK

Nike Store

Adidas Yeezy Official Website

Yeezy 350

Jordan 1

Nike Outlet

YEEZY SUPPLY

Pandora Charms

Nike Shoes

Nike Outlet

Pandora Outlet

Jordan Shoes

Air Jordan 4

Pandora Jewelry

Pandora Rings

Pandora Bracelets

Adidas Yeezy

Yeezy

Pandora Charms

Nike Outlet

Adidas Yeezy

Air Max 720

Nike Air Max 270

Air Jordan 11

Air Force 1

Air Jordan 1

Nike Jordans

Jordan 1s

Pandora UK

Nike Jordan 1

Jordan 1

Yeezy Slides

Nike Air VaporMax

Nike Vapormax Flyknit

Air Jordan 1 Mid

Adidas yeezy

Yeezy Shoes

Adidas Yeezy

Yeezy 350

Nike Shoes

Nike Outlet

Yeezy

NFL Shop Official Online Store

Nike UK

Yeezy

Yeezy 350
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijken
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren


 Ga naar:   



Volgende onderwerp
Vorige onderwerp


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: Ti2000 by Port-All :: Tijden zijn in GMT + 1 uur
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum