.:: K Lierse SK ::.
 
 
 
 
 m is bij volledig blootsvoets Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
Labi1995



Geregistreerd op: 02 Nov 2018
Berichten: 412

BerichtGeplaatst: 15-04-2019 08:33:43 Reageren met citaatTerug naar boven

Nogmaals, terug naar Joe's theorie. De stress vindt plaats rond midden of kort daarna, op het moment dat de voet, en meer specifiek de voetboog, zorgt voor maximale meegaandheid en dan terugspringt. Joe beeldt in zijn videobeeldverhaal de stress uit die gepaard gaat met nogal wat beweging, maar in feite is er echt niet zoveel beweging. Het zijn echt de krachten, niet zozeer de beweging, die verantwoordelijk zijn voor de fracturen. Eén reden dat het vaker voorkomt bij het dragen van minimalistische schoenen in vergelijking met volledig blootsvoets lopen, is dat mensen met minimalistische schoenen langere stappen nemen in vergelijking met volledig rennen op blote voeten. Maar let op, ik Nike Air Max TN Womens denk niet dat het de moeilijkere hielstaking is die verband houdt met schoenen die direct letsel veroorzaakt. Integendeel, het is dat de langere paslengte hogere krachten veroorzaakt bij het midden. Nogmaals, de fysica van het dragen van al dat lichaamsgewicht overtreft de bescheiden krachten bij impact. Ook maakt elke demping in een minimalistische schoen het moeilijker, niet gemakkelijker, om het lichaamsgewicht in het midden over te brengen. Dus een minimalistische schoen met demping maar zonder hiel- of boogsteun / bewegingscontrole belandt de grootste belasting van de tweede middenvoetsbeentje omdat het ontbreken van die twee dingen de voet bevrijdt terwijl de demping tegelijkertijd hogere eisen stelt aan de schoen. dat, mijn advies lijkt waarschijnlijk veel op wat je al hebt gehoord. Je moet langzaam overgaan van Nike Air Max Tn Femme je huidige Nike Air Huarache Womens traditionele schoenen naar blootsvoets lopen of in minimalistische schoenen. Je moet dit heel langzaam doen (zo vaak als ik de gedachte aan haat dat je steeds meer koppel zult gebruiken dan nodig op je knie?n met traditionele of gewoon matig minimale schoenen), waarschijnlijk over een paar maanden. Een beetje zorgwekkend is dat het lijkt alsof deze breuken kunnen zich voordoen maanden nadat je de overgang hebt gemaakt. Bovendien maakt de ervaring van mijn dochter me vooral bezorgd over adolescente meisjes en jonge vrouwen die meer risico lopen op stressfracturen in het algemeen dan de rest van de bevolking ... Ik vermoed dat het lopen in minimalistische schoenen, vooral op niet-conforme oppervlakken (zie hieronder) , plaatst ze een groter risico dan de rest van de bevolking voor een tweede middenvoetfractuur. Dus wat Nike Air Max Classic BW Womens kun je nog meer Nike Blazer Low Womens doen? Naast het voor de hand liggende om ervoor te zorgen dat je goed eet en voldoende calcium en vitamine D krijgt voor een goede algemene gezondheid van de botten? En niet te snel kilometers afleggen (een algemene regel is om uw kilometerstand niet met meer dan 10% per week te verhogen)? Je zou kunnen kijken om te zien of je een soepel maar niet schuimend zacht oppervlak kunt vinden om op te lopen (zie mijn bericht op de Harvard Indoor Track om het onderscheid te zien tussen volgzaam maar niet zacht waarvan ik denk dat ze te vinden zijn op veel natuurlijke oppervlakken) . In tegenstelling tot schuim in een schoen, kan een flexibel oppervlak dat echt comprimeert en loslaat in overeenstemming met de opkomst en daling van de piekkrachten, letsel verminderen.
Ik zou een minimalistische schoen vermijden die enige vorm Nike M2k Tekno Dames van demping heeft (Nike Air Max 95 Dames zoals ik denk dat die je tweede middenvoetsbeentje maximaal benadrukt), vooral als je herstelt van een stressfractuur of een "top of the foot" -pijn ontwikkelt. Tot slot, hoewel dit geen probleem is bij volledig blootsvoets lopen, zoals bij het lopen in minimalistische schoenen, vind ik dat je extra moet werken, extra hard om kleinere passen te maken dan je normaal comfortabel vindt. Natuurlijk, dit advies geldt ook voor traditionele schoenen. Voor mij is een van de belangrijkste boodschappen voor thuis hier dat het niet de impact is die deze breuken veroorzaakt in de middenvoetsbeentjes, maar eerder de spanningen in de middenvoet die optreden tijdens het midden van de dag. late houding wanneer het lichaamsgewicht over de voet gaat en de hiel van de grond begint te komen. Naast het verkorten van stappen en het Nike Air Max 90 Womensnemen van een geleidelijke Nike Roshe Run Femme aanpak, zou een derde advies kunnen zijn om te voorkomen dat je te hard duwt wanneer je in zeer minimale schoenen loopt!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren


 Ga naar:   



Volgende onderwerp
Vorige onderwerp


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: Ti2000 by Port-All :: Tijden zijn in GMT + 1 uur
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum