.:: K Lierse SK ::.
 
 
 
 
 Personligen tror jag att Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
Labi1995



Geregistreerd op: 02 Nov 2018
Berichten: 412

BerichtGeplaatst: 18-04-2019 03:59:33 Reageren met citaatTerug naar boven

I mitt tidigare inl?gg delade jag ett pressmeddelande som rapporterade resultaten fr?n 2011 F som i Fat rapport om fetma i Amerika. I ett n?tskal ?r trenderna deprimerande och m?nga bra tankar publicerades i kommentarf?ltet, varav m?nga jag enades om med starkt. Baserat p? svaret p? det h?r inl?gget, ville jag dela med mig av mina tankar om ?mnet - l?t mig vara tydlig att jag Nike Air Force 1 Womens varken ?r en expert Nike Air Max 98 Mens p? n?ring eller ett s?rskilt skinnande exempel p? n?gon som har en idealisk kost.
Viktkontroll ?r ett st?ndigt slagsm?l mot mig. Jag har en m?ttligt stor inramad kroppstyp som tycks bygga v?vnad v?ldigt l?tt - det g?ller b?de muskler och tyv?rr fet. Jag har genom hela livet funnit att jag bygger muskler v?ldigt snabbt n?r jag g?r styrketr?ning, men jag verkar ocks? f?rlora det snabbt n?r jag sl?r av. Samma g?ller f?r fett. Om jag sl?pper min diet, kan jag packa p? punden till synes ?ver natten, men om jag h?ller kontrollen, kan jag ocks? ta bort vikten ganska snabbt ocks?. Min misstanke ?r att mycket av detta ?r genetiskt. Till exempel ?r min bror en tyngdlyftare, och hans biceps ?r min quads storlek! Med tanke p? min uppenbara fysiologi m?ste jag vara mycket f?rsiktig med att balansera mitt matintag och Nike Air Max 90 Hombre tr?ningsproduktion i Nike Roshe Run Womens f?r att beh?lla eller g? ner i vikt. Jag fluktuerar mycket, och brukar g? igenom en ?rlig cykel d?r jag f?r n?gra pund p? vintern och tar av dem eftersom jag blir mer generellt aktiv p? sommaren. F?rra sommaren i b?rjan av h?sten n?dde jag en h?gskolan l?g p? ca 162 pund (jag ?r 5'10 "), och jag tillskriver min Boston Qualifying-prestation vid Smuttynos Marathon i oktober i stor utstr?ckning till det faktum att jag k?rde ganska l?tt j?mf?rt med n?gon av mina tidigare maratoner. Mycket av energin som anv?nds under k?rning ?r inblandad i att st?dja och driva kroppsvikt (74% av vissa uppskattningar), och kasta pounds kan g?ra stor skillnad i effektiviteten. Just nu v?ger jag omkring 170, vilket fortfarande ?r n?stan 20 pund under vad jag var n?r jag blev en seri?s l?pare tillbaka 2007 (jag har k?rt av och p? Nike Air Max 95 Dam hela livet, men Nike Air Max 90 Essential Womens aldrig med den regelbundenhet eller intensitet jag g?r nu) F?r mig har l?pning s?kert spelat en roll i min f?rm?ga att g? ner i vikt, s?rskilt n?r jag b?rjade springa stora mil. Men nuf?rtiden verkar det spela en st?rre roll i viktkontrollen, och tweaking min diet ?r den st?rre faktorn n?r det g?ller att f? eller f?rlora pounds. K?rning tj?nar som motvikt mot min kostf?rst?ring mer ?n vad som helst och har hj?lpt mig att hindra mig fr?n att ?terv?nda till mitt tillst?nd f?r 4-5 ?r sedan. Genom att l?gga allt detta i samband med fetmaepidemin som griper detta land, ?r den stora fr?gan verkar vara varf?r vi f?r s? mycket vikt. M?nga pekar nu p? fingret p? raffinerade kolhydrater som den stora onda via sin roll n?r de spikar insulin och stimulerar fettavs?ttning. Om du inte har l?st Bra kalorier, d?liga kalorier Nike Roshe Run Femme av Gary Taubes, ?r Nike Roshe Run Dam det en ?gon?ppnande bok. Min fru ?r en stark f?respr?kare f?r Michael Pollan, helmatsmetoden n?r det g?ller att ?ta. Jag jobbar med Pollan's In Defense of Food just nu, och det ?r en annan fantastisk l?sning. Hon har en viljestyrka som jag bara kunde dr?mma om - i v?ra 15 ?r tillsammans tror jag inte att jag n?gonsin har sett henne ?ta en fransk stekpanna eller potatischip (de tv? st?rsta dietbrottarna enligt en ny studie fr?n Harvard) Personligen tror jag att m?ngden raffinerat kolhydrat i v?r kost ?r en enorm synder, och mycket kan skyllas i h?nderna p? regeringens kostr?d fr?n 1970-talet och subventioner f?r majsproduktion. Men ur en personlig synpunkt anser jag att det ?r oklokt att bara peka fingret p? kolhydrater och inte forts?tta betona att m?nga av oss brukar ha en tendens att ?ta f?r mycket. Fr?n personlig erfarenhet Nike Air Max 270 Mujer har min st?rsta framg?ng n?r det g?ller viktminskning varit n?r jag aktivt har r?knat mitt kaloriintag. Det finns en bra app som heter Lose It! f?r iPhone som l?ter dig sp?ra ditt intag genom att mata in kaloriv?rdet av allt du s?tter i munnen. Jag anv?nder inte det h?r regelbundet eftersom jag saknar disciplinen f?r att h?lla koll p? det, men jag tycker att det g?r ett par dagar nu och d? hj?lper det verkligen att f? mig tillbaka p? sp?r med mitt intag.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren


 Ga naar:   



Volgende onderwerp
Vorige onderwerp


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: Ti2000 by Port-All :: Tijden zijn in GMT + 1 uur
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum