.:: K Lierse SK ::.
 
 
 
 
 finns emellertid helt enkelt Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
Labi1995



Geregistreerd op: 02 Nov 2018
Berichten: 412

BerichtGeplaatst: 22-04-2019 03:30:03 Reageren met citaatTerug naar boven

I mitt tidigare inl?gg delade jag lite slow motion video av l?pare fr?n 2010 Marathon i Boston, och belyser lite av variationen som kan ses bland ganska h?ga maratonl?pare. I det h?r inl?gget ville jag dela liknande video fr?n en rekreationsniv? 5K-race. Dessa Nike Air Max 90 Femme videoklipp sk?ts alla p? ungef?r mil 3 mark?ren p? en platt till liten nedfartsklass - jag har avsiktligt beskurit ?verkroppar f?r att avl?gsna identiteter av l?pare. Den f?rsta videon visar form av 4 av de snabbaste l?parena i loppet (alla sprang under 17:00, n?gra under 16:00). Alla videoklipp ?r b?st om man tittar p? fullsk?rm. N?sta ?r en provtagning av typiska Nike Free Run 2.0 Mujer mitten av packrunnarna, och ger en anv?ndbar referens f?r vad den genomsnittliga l?paren g?r p? v?gen (tyv?rr finns inga barfota l?pare som jag kan hitta bland de tusentals som k?rde den h?r t?vlingen) .N?sta, h?r ?r en fin serie som visar alldeles f?r vanligt f?rekommande l?pform som ses bland l?pare i allm?nhet - se efter r?ckvidden med underbenet och det utstr?ckta kn?et (jag har inte kvantifierat det, men det h?r ?r f?rmodligen den vanligaste formvarianten som Nike Roshe Run Mujer jag ser p? rekreationsl?pare, b?st om man tittar p? helsk?rm): Slutligen ?r det h?r en individ som k?r loppet i Vibram Fivefingers - form ?r ganska typisk f?r de flesta som b?r Fivefingers i loppet, ?ven om n?gra f? framfoten strikare s?gs ocks?. G?r bara f?r att visa att du bara s?tter p? ett par minimalistiska skor kan inte orsaka att du omedelbart sparkar din h?lsa. Nike Air Span 2 Mujer Jag tycker att du har en anv?ndbar datapost f?r att f?rst? vad som driver ?verg?ngen mellan landningstyper. Jag h?ller ocks? med om att markfel och h?lslipp ?r en viktig roll f?r att skjuta oss till en landningstyp eller another.My gissning ?r att du ?nnu inte ?r en vanlig midfoot / forfoot-l?pare s? n?r du ?terv?nder till landningstyp ?r det h?lsa strejk n?r det kan. T?nk p? h?lsslaget som din standard att du kommer att ?terv?nda om inte en tillr?cklig stimulans Nike Air Max 270 Femme till?mpas. Vad h?nder n?r du k?r barfota p? betong? Min gissning ?r att detta kommer att ge lite mer stimulans till nerv?nden i h?len f?r att skjuta dig ?ver till landning p? midfoten / framfoten. Min egen erfarenhet ?r att jag fortfarande m?ste medvetet landa mitt mittfoot n?r jag k?r i mer kudde och skor med en h?lldroppe st?rre ?n 6 mm, men nu kommer n?got mindre Nike Air Max 95 Femme ?n det h?r att g?ra mittfootstrejk p? alla ytor utan att t?nka p? det. Jag l?gger ner det h?r f?r att m?ngden plantarflexion vid landning blir van vid, att jag inte l?ngre beh?ver en stark stimulans f?r att ?ndra min landningstyp. Jag vet inte hur l?nge du har transiterat, men jag har flirat med mittfotstrejk i tv? ?r nu, men bara seri?st ig?ng med minsta skor under de senaste sex m?naderna. Det ?r bara under de senaste sex m?naderna som jag tror att jag har b?rjat bli en vanlig midfoot l?pare - landning p? min h?l k?nner nu tvungen och onaturlig. Det verkar vara en vanlig missuppfattning bland m?nga som p? n?got s?tt placeringen av var din fot f?rst sl?r marken ?r en viktig determinant av antingen 1) hur metaboliskt effektiv den enskilda l?paren ?r eller, 2) hur "ordentligt" den personen k?r. Som ni vet finns det m?nga fina Nike Air Vapormax Dames idrottare som, n?r de g?r i maratonl?pning, ?r bakfoten. St?rsta delen av dessa snabba bakfoten har liten eller ingen skadaproblem och ?r snabbare ?n m?nga av midfoot- / framfoten-str?ckare eller barfota l?pare bakom dem i loppet. Med andra ord, varf?r skulle n?gon vilja "sparka sin h?lsstrike" som du f?resl?r i din kolumn om det h?r ?r den mest metaboliskt effektiva s?ttet f?r dem att springa och de k?rs snabbare och med mindre skada om de k?rde med en midfoot / f?rfoot-sl?ende m?nster? Jag vet att den h?r webbplatsen bes?ks av m?nga som p? n?got s?tt ?r ?vertygade om att de k?r i "minimalistiska skor" och k?r med ett mittfoot-sl?ende m?nster ska g?ra alla till en effektivare eller b?ttre l?pare. Det finns emellertid helt enkelt inga vetenskapliga bevis som visar att midfoot-sl?ende ?r mer metaboliskt effektiv ?n att l?pa Nike Roshe Run Womens med ett bakfots sl?ende m?nster. Faktum ?r att framdrivningsdynamodatamodelleringsforskning fr?n Joe Hamills grupp vid UMass fr?n 2009 visade att den mest energieffektiva l?pformen var helslagande (15,9 W / kg) j?mf?rt med mittfoot sl?ende (16,9 W / kg), en 6,3% skillnad i metabolisk effektivitet f?r 4,0 m / sek (6:42 mil takt) konstant k?rhastighet vald av forskarna (Miller RH, Russell, EM, Gruber AH, Hamill J. Fotst?mpelm?nsterval f?r att minimera muskelkostnadsutgifterna under k?rning: en dator simulering studie. Proc Am Soc Biomech Conference. State College, PA, 2009).
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren


 Ga naar:   



Volgende onderwerp
Vorige onderwerp


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: Ti2000 by Port-All :: Tijden zijn in GMT + 1 uur
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum