.:: K Lierse SK ::.
 
 
 
 
 r en typisk sko med en Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
Labi1995



Geregistreerd op: 02 Nov 2018
Berichten: 412

BerichtGeplaatst: 30-04-2019 03:54:53 Reageren met citaatTerug naar boven

Jag har med intresse f?ljt en livlig debatt som ?ger rum ?ver min v?n Bill Katovskys Zero Drop blog. Liksom mig ?r Bill en f?respr?kare f?r st?rre variation i skovalet, och hans inst?llning p? hans blogg ?r att poke roligt p? status quo f?rutom att ge tillf?llig sko?versyn. Han har ocks? publicerat ett antal intressanta g?stposter - hans blogg ?r v?l v?rt en titt om du inte har sett den redan. Senast skrev han en kommentar av ASICS forskningschef Simon Bartold, d?r han i huvudsak h?nvisar till minimalistiska springer r?relse som "nonsens" och s?ger det h?r om ASICS framtida l?pande skoplaner: "Vi (ASICS) jobbar nu p? en tr?ningssko som ?r mindre struktur och l?tt, men erbjuder fortfarande stabilitet och h?ller fast Adidas Superstar Hombre vid en bakre fotstegsdesign. Jag har baserat detta p? premissen att oavsett vad som s?gs om tekniskt www.matthieugranier.fr l?pande skor, finns det inget bevis p? att det verkligen inte ?r brutet, s? vi kommer att finjustera men inte beh?va fixa. Den minimalistiska r?relsen arbetar utifr?n f?ruts?ttningen att genom att reducera h?lh?jden, dvs den ?vergripande gradienten, med kanske 6 mm, inducerar den ett mittfoot eller ens framfootstreckm?nster. Jag har inte kunnat identifiera ett enda trov?rdigt bevis f?r att st?dja det h?r .. s? .. vi kommer att h?lla fast vid v?ra vapen. ?nnu ?r etern tjock med ost?dbar nonsens. posera, chi, toning, barfota, minimalistiska .... n?r kommer det att sluta? "Baserat p? den h?r kommentaren, ser ASICS ganska bra ut att undvika att f?lja sina stora konkurrenter (t.ex. Saucony, New Balance, Nike och Soon Brooks) F?r att Nike Air Max 90 Homme vara ?rlig bryr jag mig inte om att de g?r det - det finns m?nga alternativ d?r ute idag fr?n andra f?Nike Air Max 270 Femme retag, och det ?r ASICS-f?rlust om r?relsen forts?tter fram?t och de f?rlorar sig p? en v?xande sektor p? l?pskonmarknaden (enligt till Leisure Trends Group, var minimalistiska modeller 39% av alla skor som s?ljs i april 2011 - de svarade f?r endast 3% 2010). Kommentaren ovan ?r inte d?rf?r jag best?mde mig f?r att hoppa in och skriva det h?r inl?gget. Snarare ?r min anledning att g?ra det f?r att svara p? en kommentar som Bartold har lagt fram som svar p? vilken proposition som publicerades p? Zero Drop. I sin kommentar utmanar Bartold Katovsky att ge vetenskapliga bevis f?r n?got av de p?st?enden han har gjort och s?ger "det kommer inte att finnas n?gra bevis .. f?r att du inte har n?gon". Det var h?r mitt intresse b?rjade Nike Air Max 270 Mujer pique. L?t oss ta en titt p? vad Bartold har att s?ga och se vilka bevis som faktiskt kan vara d?r ute. Nike Air Max 90 Mujer "F?r det f?rsta s?ger din bildtextning felaktigt" om Asics hade sin v?g, skulle alla l?pare vara helt n?jda att forts?tta som ?verkrigande h?l -Strikers. "Inte s?ker p? var det kom ifr?n, absolut inte jag. Jag tror att vissa l?pare borde g? fram till strejk. till exempel om man har mindre ?n 10 grader dorsiflexion, som m?nga l?pare g?r, kan l?paren inte uppn? h?lsorbete. Men du vet vad .. m?nniskor ?r v?ldigt varierade och massor av l?pare h?ckar och k?r bra och effektivt. Det finns inget problem med mittfoot sl?ende eller f?tterna i en ASICS sko .. Jag rekommenderar det hela tiden, speciellt om jag tror en ?ndring i formul?ret kommer att hj?lpa till. Men inte f?r alla. "OK, f?rst, lite om 10 grader av dorsiflexion. Jag ?r Nike Air Max 2017 Femmeingen podiatrist, men jag har tittat p? slow motion video av m?nga l?pare (tusentals), och n?stan alla som b?r en typisk sko med en ~ 12mm h?llyftning och omfattande kudde ?r en h?lsp?rrare (dessa data fungerar dess genom peer review som jag skriver detta). Du kan titta p? fotot i Bills post eller bilden till h?ger och se till att skoens s?l ?r n?stan vinkelr?tt mot underbenet precis innan du kontaktar marken. Om man antar att skoen har en 12mm h?ftlyft, ?r det ganska m?jligt att foten inuti skon faktiskt ?r plantarflexerad vid h?lslag. Dessutom kan l?paren p? bilden ovan plantarflex foten en hel del av mycket mer och fortfarande landa p? h?len - det ?r vad ?verstr?ms kan du g?ra. S?, jag ?r inte helt s?ker p? var den 10 graden siffra kommer ifr?n. Kanske ?r jag bara missf?rst?nd vad Bartold s?ger, men d? ?r jag bara en litet javierrodriguez.es bloggare.
Profiel bekijkenStuur privébericht
FrankLynch



Geregistreerd op: 21 Jul 2019
Berichten: 29

BerichtGeplaatst: 21-07-2019 10:20:35 Reageren met citaatTerug naar boven

I'm always in a search for something useful like this content. For example, this article which you can dig this helped me to prepare for my exams rapidly. And your content also brings some special view into my mind.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren


 Ga naar:   



Volgende onderwerp
Vorige onderwerp


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: Ti2000 by Port-All :: Tijden zijn in GMT + 1 uur
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum